Christa har født 2,4 langhårede schæferhunde efter Vin Diesel von Athaba

Så kom storken på 61. dagen, selvom dagen ikke bød på nogen forventninger om at det skulle blive i dag. Først hen ad eftermiddagen begyndte hun at grave i fødekassen, vores tæpper rundt i huset, selv en af burene ved vores seng fik en tur og så tog hun sig den frihed at ligge sig i sofaen et par gange 😉 Ved middagstid droppede temperaturen til 37 grader, som plejer at indikere at fødslen går igang indenfor et døgn. Men allerede ved 19 tiden blev hun mere febrilsk og begyndte at halse meget, så opblokningen var gået i gang. Alt

Landsdelsskue i kreds 3 Ballerup

Smukke Haus Qira Caja blev nummer 1 i 6-9 mdr. LS tæver, på landsdelsskuet i Ballerup idag. Tillykke Laura og tak fordi du viser hende frem og holder hende så flot. Olexius Yvie blev nummer 1 i unghunde LS tæver, på dagens landsdelsskue. Tak Simone og Nadja for ‘handling’ både inde og udenfor ringen. Dommer Fritz Bennedbæk fik et tungekys på podiet 😉 3 dejlige piger <3 Alt i alt en rigtig hyggelig dag og en super god dag for vores langhårede schæferhunde.

Christa er blevet scannet og hun er drægtig!

I dag har vi hjulpet dyrlæger med at blive bedre til at scanne drægtige tæver og til gengæld har vi fået hele 4 dyrlæger til at se på Christa’s voksende mave og høre deres mening. Christa er ganske bestemt drægtig og hun blev scannet til 5 hvalpe fra den ene side af og et skud på omkring 6+ i alt. De målte kranie størrelser til 0,83 cm og derfor skyder de fødslen til at være den 19. juni. Med vores erfaring med den unge dame fra tidligere kuld, så bliver det nok mere den 21. juni.   Men den gode

LD skue i Randers

I dag drog vi til det jydske, for at udstille vores hunde på Landsdelsskuet i Randers. Tak til Mads og Louise for at kigge forbi, selvom de ingen Haus Qira hunde havde med. Det var en hyggelig dag sammen og over middag da blæsten stoppede, blev det dejligt vejr 😉 Dixie vom Roten Diego blev vv2 og Haus Qira Caja blev vv3 i 6-9 måneders LS tæver Olexius Yvie blev SG1 i yngste klasse LS tæver Tak til vores løbere Katrine og Simone og tak til Nadja for at hjælpe med at kalde på Yvie <3

Skue i Skovbo også kaldet snestormen ;)

Årets først skue på sjællands siden var en kold oplevelse, men vi kom igennem og vi fik fine præmier med hjem over hele linjen. Dixie vom Roten Diego blev nummer vv2, Haus Qira Caja blev vv3 og Olexius Zhyla blev vv4 i 6-9 måneders LS tæver. Haus Qira Becca blev SG1 i yngste klasse LS tæver. Olexius Yvie var på podiet for at hente pokal for årets udstillingshund 2017.

Endnu en Haus Qira hund har fået DKK bedømte HD / AD resultater!

Haus Qira Bania har fået taget røntgen billeder som er blevet bedømt af DKK. Hun har fået HD: A og AD: 0 Stort tillykke til ejer Cathrine og super mange tak for at sende billeder ind til DKK bedømmelse. Vi er super stolte over den flotte bedømmelse og HD indexet på Christa er steget med 1 point nu, efter 3 flotte resultater i træk 😉 Det går rigtig godt for afkommet af vores langhårede schæferhunde.

Så fik den næste Haus Qira hund, DKK bedømte HD / AD resultater!

Haus Qira Becca har fået taget røntgen billeder og de er også blevet bedømt af DKK. Hun har fået HD: A og AD: 0 Stort tillykke til ejerne Ann-Britt og Jesper og super mange tak for at sende billeder ind til DKK bedømmelse. Det har været nogle lange dage siden sidste mandag, mens vi ventede på resultaterne 😉 Vi er så stolte over de gode resultater og vil gerne opfordre flere Haus Qira hunde, til at få HD/AD bedømt hos DKK 😉

Første Haus Qira hund DKK bedømt med HD / AD resultater!

Haus Qira Beautiful Lexus har fået taget røntgen billeder og de er blevet bedømt af DKK. Han er HD/AD og OCD fri. Mange tak til ejer for at sende billeder ind til DKK bedømmelse og stort tillykke med de super flotte resultater. Vi er mega stolte over den flotte bedømmelse og håber på at se flere Haus Qira hunde, som bliver bedømt hos DKK 😉

Haus Qira C-kuld er flyttet hjem til nye familier

I dag blev sidste hvalp hentet og det var en lang tur helt til Als hun skulle ud på. Casey er flyttet over broerne i dag og Canto flyttede til Hundested i går. Caja og Claire flyttede i tirsdags, til henholdsvis Helsingør og Frederikssund, så nu er her meget tomt og stille.     Stort tillykke til de nye ejere, vi håber de får mange år sammen og tonsvis at glade stunder, med de små pelsklumper.

Endnu en hvalp fra kennel Olexius i Sverige, har sneget sig ind hos Haus Qira!

Olexius Zhyla er i dag hentet hjem fra Sverige og skal være en del af Haus Qira familien fremover. Da jeg er helt vild med Olexius Rapunzel, har vi valgt at købe endnu en lovende hvalp efter hende (Yvie har samme mor). Kombinationen med Rapunzel og Cyrus som også har den helt mørke maske + hoved glæder vi os rigtig meget til at følge og se udviklingen på 😉 Hun er så fræk og nuttet og vi håber hun bliver en aktiv del af vores avls arbejde, på lang sigt!

Nyt familie medlem hos Haus Qira!

Vi har i dag hentet en dejlig lille pige, i nordtyskland, på vej hjem fra det tyske sieger schau. Vi har snakket med avleren hen over sommeren og har ventet spændt på hvor mange piger der kom og om vi fik lov til at få en af dem. Det fik vi heldigvis lov til og hun kom med os hjem i dag! Hun hedder Dixie vom roten Diego og er efter Gavin vom Hassenborn og Ypsi von Athaba. Hun er i dag 8 uger og 1 dag og klarede den lange køretur super flot. Hjemmet er undersøgt og Christa er

Hoved Avls Skue – HAS 2017 i Haderslev

Årets største udstilling på dansk jord og vi er selvfølgelig med og stærk repræsenteret! Hele 5 hunde fra Haus Qira deltog på denne store avlsudstilling og de gjorde det alle rigtig flot! Vores Svenske pige, Olexius Yvie, blev klasse vinder med 5 i sin klasse. Så vi kan nu kalde hende Dansk årsvinder i 6-9 mdr. langhåres tæver. Det er 11. hvalpeshow i træk hun vinder, stillet for 9 forskellige dommere i både Tyskland, Sverige og Danmark! Vores egen avl, Haus Qira Bania som er efter Christa og Orbit vom Pallas Athene og bor hos Cathrine + familie, blev på